המלחמה נדמה שנגמרה והנה מתחילה מלחמה חדשה מלחמת הקיום הכלכלי: במלחמה הזו אין הרוגים, אין טילים, אין חיילים ואין תקשורת. אבל יש אנשים רעבים. אותם אנשים הם בעלי העסקים אשר יצטרכו להילחם כדי לשרוד ולהשתקם.
בכדי להפוך את אותה מלחמת קיום כלכלית של עסק קטן לאחר מלחמה ברצוני להעניק לאותם "חיילים חדשים" במלחמת הקיום את 9 הכללים אשר יגרמו להם, לחזרה קלה יותר ולשיקום העסק בצורה טובה.
זאת על מנת שכולנו נוכל לחזור ברגל ימין לשגרה ולשכוח את המלחמה:
1. היה סבלני ושקול מחדש את תוכניות העבר: תהליך השיקום והחזרה לשגרה אינה פעולה של זבנג וגרמנו. תהליך זה הינו איטי לפעמים ודורש הכנה של תוכניות חדשות ואסטרטגיות שונות, לכן שקול מחדש את תוכניות העבר שנה והתאם אותם למצב החדש.
2. נהל שיחה עם כלל העובדים: כנס את העובדים, דון איתם במצב ועל הבעיות שהמצב גרם לעסק ולשוק. דבר איתם על תהליך היציאה מהמצב והחזרה לשגרה. הזכר להם את מטרות הפירמה ואת אסטרטגית החברה.
3. נהל מדיניות של דלת פתוחה, נהל שיחה אישית עם כל עובד: פתח את דלת משרדך לכל עובד בכל זמן שירצה (גם אם בעבר שיטה זו הייתה נהוגה בחברתך הדגש לעובדיך את השיטה). שיטה זו נועדה לאפשר לעובדיך לדבר איתך אישית על הבעיות איתם הם מתמודדים או עברו. פעילות זו מקרבת את העובדים לחברה ולפעילותיה, העובד ירגיש שייכות רבה ויעבוד ביעלות רבה יותר.
4. קשרי לקוחות: יש לחדש את קשרי החברה עם לקוחתי העבר של החברה .עשה זאת על ידי שיחה אישית. קשרי החברה עם לקוחות העבר של החברה. עשה זאת על ידי שיחה אישית. או על ידי שליחה של הודעה באי - מייל או בדואר רגיל. בשיחה זו ציין להם שאתם חזרתם לפעילות מלאה ,ושאתם מוכנים לשרת אותם בכל בקשה.
5. הכנסת מזומנים בעזרת מבצעים: כדי להקטין את הפגיעה בעסק בהווה ובעתיד מבחינה כלכלית יש להכניס מזומנים לתזרים כמה שיותר מהר. פגיעה זאת נובעת מתשלום ריביות אשר נגרמות ממינוס בחשבון העסק. זאת למרות ההבטחות של הבנקים או של הממשלה לקבלת ריביות נמוכות יחסית לעסקים. לכן צא במבצעים מיוחדים ואטרקטיביים אשר יגרמו להכנסת מזומנים לחשבון העסק.
6. קשרי ספקים: כמו קשרי הלקוחות, חשוב לחדש את הקשר מוטב גם לחדש את הקשר עם ספקי החברה. למרות שיכול להיות שתרגיש לא נעים לפנות אליהם בגלל חובך אליהם. עשה זאת וזכור שחובות לא נמחקים ולא נעלמים לכן פניה אליהם תראה להם נכונות שלך לשלם את חובתך בעתיד. ותגרום להמשך יחסי עבודה תקינים. כמו כן תודה להם על ההבנה והנכונות שלהם לתת כתף לעזור לך לחזור לשגרה.
7. תשלום חובות: נכון שכל החובות צריכות להיפרע. אך ישנם עדיפות של חובות אשר נגרמות ממספר סיבות רבות. כמו למשל חובות לספקים אשר מספקים לך את עיקר הסחורה הנמכרת או ספקים אשר מספקים לך
מוצרים נלווים או שוליים. חובות לספקים אשר ישנם ביניכם הבנה ויחסי קירבה גדולים יותר, יבינו את הסיבה לדחיית התשלום, לעומת ספקים אשר לא רואים בעין יפה דחייה זו. לכן הכן רשימה יורדת של חובות העסק לפי חשיבות החוב לפי דעתך והחזר חובות לפי סדר חשיבות זה.
8. פרסום וקידום מכירות: פרסם ולקדם את מוצריך בשנית, צא במסע פרסום וקידום מכירות על אף המצב הכלכלי הלא טוב של החברה. המלחמה גרמה לסוג של התחלה מחדש או ערבוב קלפים מחדש. לכן עליך לפנות ללקוחות הפוטנציאלים שלך ולהזכירם שאתם שם, שאתה קיים ושאתה מוכן לספק להם את כל צורכיהם.
9. פנייה לרשויות ולגופים לקבלת עזרה: פנה לבנקים ולרשויות המתאימות לקבלת עזרה ותמיכה כדי לצאת מהמצב בו אתה נמצא. והכי חשוב: זכור שהם לא יפנו אליך וישאלו אם אתה זקוק לסיוע או לעזרה.
בכדי להפוך את אותה מלחמת קיום כלכלית של עסק קטן לאחר מלחמה ברצוני להעניק לאותם "חיילים חדשים" במלחמת הקיום את 9 הכללים אשר יגרמו להם, לחזרה קלה יותר ולשיקום העסק בצורה טובה.
זאת על מנת שכולנו נוכל לחזור ברגל ימין לשגרה ולשכוח את המלחמה:
1. היה סבלני ושקול מחדש את תוכניות העבר: תהליך השיקום והחזרה לשגרה אינה פעולה של זבנג וגרמנו. תהליך זה הינו איטי לפעמים ודורש הכנה של תוכניות חדשות ואסטרטגיות שונות, לכן שקול מחדש את תוכניות העבר שנה והתאם אותם למצב החדש.
2. נהל שיחה עם כלל העובדים: כנס את העובדים, דון איתם במצב ועל הבעיות שהמצב גרם לעסק ולשוק. דבר איתם על תהליך היציאה מהמצב והחזרה לשגרה. הזכר להם את מטרות הפירמה ואת אסטרטגית החברה.
3. נהל מדיניות של דלת פתוחה, נהל שיחה אישית עם כל עובד: פתח את דלת משרדך לכל עובד בכל זמן שירצה (גם אם בעבר שיטה זו הייתה נהוגה בחברתך הדגש לעובדיך את השיטה). שיטה זו נועדה לאפשר לעובדיך לדבר איתך אישית על הבעיות איתם הם מתמודדים או עברו. פעילות זו מקרבת את העובדים לחברה ולפעילותיה, העובד ירגיש שייכות רבה ויעבוד ביעלות רבה יותר.
4. קשרי לקוחות: יש לחדש את קשרי החברה עם לקוחתי העבר של החברה .עשה זאת על ידי שיחה אישית. קשרי החברה עם לקוחות העבר של החברה. עשה זאת על ידי שיחה אישית. או על ידי שליחה של הודעה באי - מייל או בדואר רגיל. בשיחה זו ציין להם שאתם חזרתם לפעילות מלאה ,ושאתם מוכנים לשרת אותם בכל בקשה.
5. הכנסת מזומנים בעזרת מבצעים: כדי להקטין את הפגיעה בעסק בהווה ובעתיד מבחינה כלכלית יש להכניס מזומנים לתזרים כמה שיותר מהר. פגיעה זאת נובעת מתשלום ריביות אשר נגרמות ממינוס בחשבון העסק. זאת למרות ההבטחות של הבנקים או של הממשלה לקבלת ריביות נמוכות יחסית לעסקים. לכן צא במבצעים מיוחדים ואטרקטיביים אשר יגרמו להכנסת מזומנים לחשבון העסק.
6. קשרי ספקים: כמו קשרי הלקוחות, חשוב לחדש את הקשר מוטב גם לחדש את הקשר עם ספקי החברה. למרות שיכול להיות שתרגיש לא נעים לפנות אליהם בגלל חובך אליהם. עשה זאת וזכור שחובות לא נמחקים ולא נעלמים לכן פניה אליהם תראה להם נכונות שלך לשלם את חובתך בעתיד. ותגרום להמשך יחסי עבודה תקינים. כמו כן תודה להם על ההבנה והנכונות שלהם לתת כתף לעזור לך לחזור לשגרה.
7. תשלום חובות: נכון שכל החובות צריכות להיפרע. אך ישנם עדיפות של חובות אשר נגרמות ממספר סיבות רבות. כמו למשל חובות לספקים אשר מספקים לך את עיקר הסחורה הנמכרת או ספקים אשר מספקים לך
מוצרים נלווים או שוליים. חובות לספקים אשר ישנם ביניכם הבנה ויחסי קירבה גדולים יותר, יבינו את הסיבה לדחיית התשלום, לעומת ספקים אשר לא רואים בעין יפה דחייה זו. לכן הכן רשימה יורדת של חובות העסק לפי חשיבות החוב לפי דעתך והחזר חובות לפי סדר חשיבות זה.
8. פרסום וקידום מכירות: פרסם ולקדם את מוצריך בשנית, צא במסע פרסום וקידום מכירות על אף המצב הכלכלי הלא טוב של החברה. המלחמה גרמה לסוג של התחלה מחדש או ערבוב קלפים מחדש. לכן עליך לפנות ללקוחות הפוטנציאלים שלך ולהזכירם שאתם שם, שאתה קיים ושאתה מוכן לספק להם את כל צורכיהם.
9. פנייה לרשויות ולגופים לקבלת עזרה: פנה לבנקים ולרשויות המתאימות לקבלת עזרה ותמיכה כדי לצאת מהמצב בו אתה נמצא. והכי חשוב: זכור שהם לא יפנו אליך וישאלו אם אתה זקוק לסיוע או לעזרה.